OAMMS
CEAB

 

CSIC

HomeHome Descripció de la boia Dades de la boia Pronòstic

vinculosVincles d'interès Sobre nosaltres

   

 

Presentació

 

vinculosIntroducció

vinculosAntecedents

vinculosComponents

vinculosAbast

 

El 2003, el grup d'oceanografia operacional, coordinat pel Dr. Antonio Cruzado, va participar en el projecte MERIS, per al calibratge i validació del recentment llançat satèl·lit ambiental europeu ENVISAT. El grup va tenir a càrrec l'adquisició de dades de irradianza espectral i clorofilla a l'estació OOCS, a la capçalera del Canó de Blanes, a bord de l'embarcació "Ixasbide".

L'estació OOCS va ser escollida causa de la seva proximitat de la costa (2.7 milles) i pel fet que la seva ubicació en la capçalera del canó li atorga característiques d'aigües de mar obert, amb escassa influència de les descàrregues continentals.

El 2005, es va intentar instal·lar per primera vegada la boia oceanogràfica, sense èxit. No obstant això, va ser a partir del projecte OAMMS, finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació d'Espanya el 2009, quan es va tornar a fondejar la boia, aquest cop amb èxit.

Prèviament a l'ancoratge definitiu, tots els instruments es van enviar per a la seva calibració a Seabird Elecronics en USA. Alguns altres instruments van ser adquirits i calibrats. Alguns d'aquests instruments es van provar en un fondeig provisional que es va fer al mes d'agost de 2009 prop de la costa, fins al fondeig definitiu al setembre del mateix any.

 

ENVISAT

El satèl.lit ambiental ENVISAT en òrbita.

En la actualidad, la boya con todos su instrumentación se encuentra operativa en el sitio de fondeo de la Cabecera del Cañón de Blanes. La barca "Dolores" que sustituyó la barca "Itaxbide", ha permitido realizar las tareas de mantenimiento e incluso ha permitido el arrastre y la instalación de los fondeos a 200 m de profundidad, en un ejemplo de optimización de recursos para llevar a cabo tareas de oceanografía operacional costera.

Los muestreos quincenales que se iniciaron desde marzo de 2009 continuan en marcha en la actualidad y se realizan también a bordo de la "Dolores".